کابینت روکش چوب

اگر تا به حال از کابینت روکش چوب برای آشپزخانه خود استفاده نکرده‌اید؛ مطمئنا نام این نوع کابینت‌ها به گوش شما خورده است. در واقع کابینت‌هایی که از جنس چوب ام دی اف هستند اما روکش آن‌ها چوب طبیعی است: کابینت روکش چوب نام دارند‌‌.

این کابینت‌ها با قیمت مناسبی در بازار عرضه می‌شوند و به همین خاطر هم اغلب افراد با استفاده از این نوع کابینت انتخاب‌های بیشتری هم خواهند داشت. در واقع این نوع کابینت نه تنها شکل و طرح زیبایی دارد؛ بلکه با استفاده از آن‌ها می‌توان دکوراسیون خانه خود را به سبک کلاسیک نزدیک کرد.

کابینت روکش چوب چیست ؟

کابینت‌ روکش چوب نه تنها از جنس چوب درجه یک است، بلکه این کابینت‌ها دارای طرح‌های پتینه کاری و سایر الگوهای زیبای دکوراسیون منزل هم هستند. از آنجایی که کابینت‌های روکش چوب القا کننده حس خانه‌های کلاسیک و قدیمی هستند؛ بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که از این کابینت‌ها در منزل خود استفاده کنند.

همچنین امروزه با وجود گسترش لوازم چوبی آشپزخانه در طرح و رنگ‌های مختلف استفاده از کابینت‌های روکش چوب طبیعی با چوب‌های راش، فندق و غیره نمای بسیار زیبایی به آشپزخانه شما خواهد داد. از طرف دیگر این کابینت‌ها به دلیل روکش با کیفیت و جنس خاصی که دارند؛ قدرت رنگ‌پذیری بالایی داشته و به همین خاطر هم استفاده از این کابینت‌ها باعث هماهنگی دیزاین آشپزخانه با سایر وسایل منزل خواهد شد.

قیمت کابینت روکش چوب

قیمت کابینت روکش چوب معمولا با توجه به جنس چوب به کار رفته یا روکش آن تعیین می‌شود. همانطور که در جریان هستید؛ روکش کابینت‌های از این دست از جنس چوب طبیعی بوده و به همین خاطر هم قیمت و کیفیت نسبتا بالایی دارد.

اغلب افرادی که از کابینت‌های روکش چوب استفاده می‌کنند؛ تمایل بسیار زیادی به ایجاد دکوراسیون کلاسیک در منزل خود دارند و به همین خاطر به طراح پیشنهاد می‌دهند که از بهترین چوب‌های ممکن در بازار با قیمت بالا برای ساخت کابینت‌ها استفاده کند.

با این حال قیمت کابینت‌ها کاملا به طرح درخواستی شما و همچنین هزینه ساخت کابینت چوبی بستگی خواهد داشت‌ معمولاً قیمت این کابینت‌ها نسبت به سایر کابینت‌های موجود در بازار کمی بالاتر است: با این حال کیفیت بالای کابینت روکش چوب این قیمت بالا را جبران می‌کند.

مدل کابینت روکش چوب

کابینت‌های روکش چوب در انواع مدل‌ها با چوب راش، چوب گردو، چوب فندق و سایر روکش‌های طبیعی در بازار عرضه می‌شوند. این کابینت‌ها همچنین کیفیت بسیار خوبی داشته و با استفاده از آنها می‌توانید سایر وسایل منزل خود را هم روکش چوب انتخاب کنید. البته در حال حاضر کابینت‌های روکش چوب مصنوعی هم وارد بازار شده‌اند که کیفیت آنها قابل مقایسه با کابینت‌های روکش چوب طبیعی نیست.

به طور مثال برخی از کابینت‌ها با روکش‌های چوب ام دی اف، ملامینه و گلاس از جمله کابینت‌های روکش چوب با روکش مصنوعی هستند. همچنین از آن جایی که این کابینت‌ها کیفیت نسبتا پایین‌تری در مقایسه با کابینت‌های روکش چوب طبیعی دارند؛ معمولا انتخاب نهایی مشتریان نخواهند بود‌. طراحان آدخ وود امکان ساخت انواع کابینت روکش چوب با روکش طبیعی و مصنوعی را دارند و در این زمینه برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با تیم ما تماس بگیرید.

طراحی کابینت روکش چوب

طراحی انواع کابینت‌های روکش چوب از آنجایی اهمیت دارد که در مرحله اجرا باید جزئیات روکش و چوب زیرین در نظر گرفته شود.در واقع طراح تنها کسی است که می‌تواند به خوبی کابینت روکش چوب را طراحی کرده و همچنین این کابینت‌ها را در فضای آشپزخانه شما جاسازی کند.

اغلب طراحان با متدهای جدید طراحی انواع کابینت آشنا هستند و به خوبی می‌توانند کابینت روکش چوب منزل شما را طراحی کنند. در نهایت باید توجه کنید که ایده‌های مد نظر طراح ممکن است خاص و زیبا باشند؛ اما سلیقه شما هم اهمیت بسیار زیادی برای پیاده کردن طرح نهایی بر روی کابینت دارد. بنابراین حتما با یک تیم طراحی حرفه‌ای همکاری کنید تا در این زمینه بهترین طرح ممکن را به وجود بیاورند.

اجرای کابینت روکش چوب

نه تنها مرحله طراحی کابینت روکش چوب اهمیت دارد؛ بلکه اجرای این کابینت‌ها را هم نباید به دست هر کسی بسپارید. از آن جایی که به کارگیری روکش چوب طبیعی بر روی زیره ام دی اف کار نسبتا سختی است؛ اغلب نصاب‌های کابینت توانایی ساخت آن را ندارند.

طراحان مجموعه با توجه به مهارت بالای خود در زمینه ساخت انواع مصنوعات چوبی و همچنین کابینت‌ مدرن می‌توانند کار تمیز و با کیفیتی را به شما تحویل دهند. با این حال سپردن هر دو وظیفه طراحی و اجرای کابینت به یک تیم حرفه‌ای اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین انجام صفر تا صد ساخت کابینت روکش چوب خود را به تیم آدخ وود واگذار کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *