کابینت پلی گلاس

کابینت پلی گلاس نسل جدید کابینت‌های هایگلاس است. این کابینت‌ها با درخشش خاصی که دارند؛ چشم بسیاری از مشتریان طراحی و دکوراسیون منزل را می‌گیرند. البته استفاده از کابینت‌های پلی گلاس برای دکور آشپزخانه همیشه نمی‌تواند ساده باشد؛ اما اگر دیزاین منزل خود را به یک تیم حرفه‌ای بسپارید؛ هیچ گاه از انتخاب کابینت پلی گلاس پشیمان نخواهید شد.

در واقع انواع کابینت‌های مدرن و امروزی، از متریال ام دی اف ساخته می‌شوند. بنابراین چندان عجیب نیست که کالینت‌های پلی گلاس رایج باشند. در اینجا هم به بحث طراحی و اجرای کابینت پلی گلاس پرداخته‌ایم.

کابینت پلی گلاس چیست ؟

کابینت پلی گلاس یکی از انواع کابینت‌های براق است که کاربردهای گسترده‌ای هم در دکوراسیون دنیای امروز دارد. در واقع این کابینت‌ها علاوه بر چوب ام دی اف، دارای یک لایه پلی استر هم هستند. البته برخی از انواع کابینت‌های پلی گلاس از پلیمر‌های بسیار براق‌تر ساخته می‌شوند که درخشش بیشتری هم دارند.

کابینت پلی گلاس چیست ؟

کابینت پلی گلاس در ظاهر شبیه به شیشه است؛ اما این کابینت‌ها وزن بسیار سبک‌تری دارند. کابینت‌های پلی گلاس دارای یک لایه ملامین هستند؛ به همین خاطر با وجود شباهت بین کابینت پلی گلاس و کابینت هایگلاس، نوع پلی گلاس مقاومت بالاتری دارد. به طور کلی کابینت‌های پلی گلاس سطح صاف و صیقلی هم دارند که به آشپزخانه جلوه زیبایی می‌بخشند.

طراحی کابینت پلی گلاس

اگر قصد طراحی کابینت پلی گلاس را دارید؛ باید حتما این کار را به طراحان دکوراسیون داخلی بسپارید. در واقع علاوه بر مغزی کابینت پلی گلاس که از چوب ام دی اف ساخته می‌شود؛ طراحی بخش سطحی آن هم حائز اهمیت است. تنها آیتمی که افراد در رابطه با طراحی کابینت مدرن می‌توانند به صورت سلیقه‌ای انتخاب کنند؛ میزان براقیت رویه سطحی کابینت است.

طراحی کابینت پلی گلاس

بنابراین شما باید به عنوان یک مشتری در برخی موارد صرفا به نظر طراح اکتفا کنید. ساخت کابینت‌های پلی گلاس در طرح و رنگ‌های مختلف محدودیت ندارد؛ اما به هر حال بسیار مهم است که این کابینت‌ها به خوبی طراحی شوند.

از آنجایی که ایده پردازی برای ساخت کابینت نیاز به مهارت بالایی دارد؛ حتما پیش از سفارش کابینت در این زمینه با طراح کابینت‌ها مشورت کنید. خوشبختانه در حال حاضر امکان طراحی و دیزاین کابینت‌های پلی گلاس در مجموعه آدخ وود وجود دارد و می‌توانید برای دریافت مشاوره با تیم طراحی داخلی آدخ وود تماس بگیرید.

اجرای کابینت پلی گلاس

علاوه بر طراحی کابینت پلی گلاس، اجرای آن هم حائز اهمیت خواهد بود. گاهی اوقات برخی از افراد به اشتباه گمان می‌کنند که توانایی لازم برای نصب یا اجرای کابینت‌ پلی گلاس را به تنهایی دارا هستند؛ اما به هر حال اجرای کابینت پلی گلاس صرفا به دست یک طراح امکان پذیر است. بنابراین اگر گمان می‌کنید که برای اجرای کابینت‌ها نیاز به عوامل دکوراسیون منزل ندارید؛ مسلما این طرز فکر نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت.

اجرای کابینت پلی گلاس

باید توجه کنید که حتی نصاب کابینت‌ پلی گلاس هم نیاز به مهارت بیشتری نسبت به سایر عوامل اجرایی دکوراسیون آشپرخانه دارد. بنابراین، باید حتما طراحی و اجرای کابینت پلی گلاس را به یک مجموعه معتبر همچون آدخ وود بسپارید.

قیمت کابینت پلی گلاس

به طور کلی کابینت‌های پلی گلاس نسبت به سایر کابینت‌های بر پایه ام دی اف کیفیت بالاتری دارند. همین مسئله باعث شده است که امروز از انواع این کابینت‌ها برای اکثر آشپزخانه‌ها استفاده کنند. ترویج انواع کابینت پلی گلاس و همچنین کاربردی بودن آن‌ها، در نهایت باعث افزایش قیمت این کابینت‌ها نسبت به سایر محصولات موجود در بازار شده است.

قیمت کابینت پلی گلاس

در واقع اغلب افراد ترجیح می‌دهند به جای استفاده از کابینت‌های معمولی که دوام و ماندگاری خوبی ندارند اما با قیمت معمولی در سطح بازار عرضه می‌شوند؛ از کابینت‌های پلی گلاس بادوام و شیک استفاده کنند. در نهایت، قیمت این محصول دارای نوسان است و در صورتی که قصد سفارش کابینت پلی گلاس را دارید؛ می‌توانید با کارشناسان مجموعه آدخ وود جهت اطلاع از قیمت تماس بگیرید.

معایب کابینت پلی گلاس

کابینت‌های پلی گلاس هم همانند سایر محصولات موجود در بازار، معایب به خصوص خود را دارند. در ادامه به مهم‌ترین معایب این نوع کابینت‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • خراب شدن در اثر برخورد آب و رطوبت
  •  تیز بودن لبه‌های کابینت
  •  ایجاد لکه بر روی سطح چوب
  •  خش گرفتن
  •  متریال ورق یک طرفهپ

مزایا کابینت پلی گلاس

تا حدودی می‌توان گفت که کابینت‌های فایبر گلاس علاوه بر ایرادات، مزایای بسیار زیادی هم دارند. در واقع وجود همین مزایا سبب شده است که افراد تمایل زیادی به استفاده از این نوع کابینت داشته باشند. در ادامه به تعدادی از مزایای کابینت‌های فایبر گلاس اشاره کرده‌ایم:

  • مقاومت بالا در برابر پوسیدگ
  •  عدم جذب گرد و غبار
  •  مناسب برای فضای آشپزخانه‌های کوچک
  •  دارای سطحی درخشان و براق
  • مقاومت کافی در برابر ضربه یا خش

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *